Reflex-rock

Martin Grobár
+420 777 850 564

18. 01. 2017 | Leden bílý, za kamna vlezem... nebo tak nějak to bylo

Vánoce, Nový rok, to vše už máme zdárně za sebou a tak celý kolotoč začíná úplně na novo. Konec roku byl pro nás plný hraní, zvučení a místy jsem doslova nevěděl kam dřív vletět, aby toho nebylo málo, potrápila nás i technika.

Posledním zmíněným se dnes budu právě zaobírat, v sobotu ve 4 ráno startuju po odehrané zábavě v senetářově svého stříbrného šemíka (Citroen xsara picasso, 2001, 2.0 Hdi, toho času najeto necelých 400 tis km, takže vlastně zajetý vůz) a ten po startu jaksi divně "kucká" přisuzuju to mrazu, nechávám ohřát, nakládáme, odjíždíme. Během cesty pozoruju mírný úbytek výkonu, no co se dá dělat, auto není nejmladší, asi nějaká prkotina, v pondělí zajedem k panu doktorovi. Je neděle odpoledne, já opět startuju šemíka a odjíždím zvučit rozsvěcení vánočního stromu. Auto mám nafasovaný do plna, mikrofony, párák, stojany, k tomu připojenej vozík v plné polní. Pěkně si to sypeme do Žernovnického kopce (pro ty co neznají místopis, to je tady u nás docela prudkej kopec), no a já začínám pozorovat, že je něco špatně. Jednak opět nemám výkon a musím podřazovat a druhak moje auto nesplňuje ani Emisní normu Euro -10... zkrátka kdejaká Liazka je momentálně víc EKO než já. Slova která jsem v tu chvilku používal, nebudu prezentovat.. s těží jsem se přehoupl přes kopec, zastavil, vypnul auto, chvilku počkal, zahejbal káblama v motoru a podobný rádoby technický zásahy obkoukaný ze servisu... nikde nic, všechno drží, nikde nic neteče, nefouká, asi bude špatná nafta.  Sedám, startuju, není čas. Šemík startujhe na drc, ale divně kucká. No a pak to přišlo, v prudkém stoupání do Rašáku (další prudký kopec) rána, kouř, mlácení, rachtání... Zachovávám chladnou hlavu, jsem ještě v kopci a ten musím vyjet, za každou cenu, pak už je to víceméně z kopce. Po zdolání kopce zastavuji, vypínám, otevírám kapotu a zase nic, všechno dobrý. Čas už je hraniční, není tedy čas na další servisní zásahy, Startuji, auto chytá, ale jede na 3 válce, říkám si v pohodě, Fábií s 3-válcovým motorem HTP (haťapka) jezdí spousta, avšak výkon taktak stačí na rozjetí a toho černého dýmu. Poslední 3 km cesty musely být pečlivě promyšlené, celou cestu je to z kopce, místy i dost prukého, bohužel posledních 200 m je kopec, který by se klidně mohl jmenovat "strmilovák". Auto pouštím na neutrál z kopce a zanedlouho máme pěknou cestovní rychlost, možná i větší, než by bylo rozumné, ale nedá se svítit, ten kopec na konci musím vyjet... S velkou slávou, notnou dávkou dýmu a rychlostí 1-2 km/h vjíždím na náměstí městyse Lomnice u Tišnova, náhle se celý tento prostor zahaluje do dieselové mlhy, ale jsem tady, se zanedbatelným spožděním 10 minut a můžu stavět aparát a drátovat. Než se vše připravilo, mlha se rozplynula a já si mohl v diáři škrtnout další splněnou akci. Na cestu zpět, jsem si musel povolat pomocné auto, za které jsem přepříhnul přívěs, naložil veškeré vybavení a já se tak mohl s prázdným autem vydat na dlouhou cestu domů. Ani ve snu by mě nenapadlo, že tato cesta, byla pro mého šemíka cestou poslední. V pondělí byl pro závadu na motoru (Pro technické fajnšmekry: zaseknul se naftový vstřik - to bylo to snížení výkonu, ten propálil díru do pístu -to byla ta rána a zbytek apokalypsy) prohlášen za nebožtíka. Nezbývá mi než vzdát hold francouzským mistrům, protože to auto vydrželo neuvěřitelný nápor kilometrů, odtahalo nespočet tun materiálu, věcí a lidí a vždycky mě a celou kapelu dovezlo až domů. Těm, co si teď klepou na hlavu, že francouzký auto nikdy, můžu s radostí oznámit, že nový povoz je čistokrevný Němec, byť z čínských součástek, a tak jsem zvědav co mě s tímto Das Auto čeká. Podle hospodských povídaček a legend, by mě to auto mělo přežít. Mě tedy bude úplně bohatě stačit, když vydrží 15 let a stejný počet kilometrů jako jeho předchůdce.

No a máme tu Leden a s ním spojenou plesovou sezónu, tu jsme začali na novém, pro nás neprobádaném místě - ve Velkých Opatovicích. Pominu - li malou prkotinu v podobě závějí, díky kterým místy nebylo patrné kudy vede silnice, tak šlo všechno na jedničku a protože se to líbilo nám a zřejmě i lidem (sborové 2-minutové "DĚKUJEM" po hodinovém prodlužování a oficiálním konci akce nám způsobovalo "Zimovriavky") A tak jsme skutečně rádi, že se náš první ples v sezóně takhle vyvedl, a že ho máme na příští rok už zapsán v kalendáři.

Ano, tím nepatrně naznačuji, že jsem si musel pořídit, resp. vyrobit kalendář na 2018, protože po mé skromné poptávce po kalendáři na rok 2018 na mě v každým knihkupectví koukají jako na svěřence dr. Choholouška. Tak jako tak, rok 2018 je otevřen a příjmáme první objednávky na termíny v tomto roce. Rok 2017 má ještě pár volných termínů, ale s výběrem už to není žádná sláva.

Tak pěknou plesovou sezónu, protančené střevíce a pokud se chystáte na ples v naší režii a produkci, rozhodně vás rádi uvidíme. V pátek 20.1. se plesáme v nedalekých Jeseníkách, obec Dolní Moravice a v sobotu 21.1. opět novinka v našem kalendáři -Kotvrdovice.

Hezký den!

Návrat

Poslechněte si nás

Starší aktuality

06. 01. 2018 | Dokud se zpívá, ještě se neumřelo
02. 08. 2017 | Nejkrásnější svátek(y)
23. 05. 2017 | Vedlejší účinky, čtěte příbalový leták
18. 01. 2017 | Leden bílý, za kamna vlezem... nebo tak nějak to bylo
09. 11. 2016 | My jsme Valaši!!
12. 07. 2016 | Léto v plném proudu!
21. 03. 2016 | Číslo 5 žije!